دیسکوگرافی سلنا گومز

اکستازی موزیک - سلنا گومز
اکستازی موزیک – سلنا گومز

سلنا ماری گومز (به انگلیسی: Selena Marie Gomez؛ زادهٔ ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲) خواننده، ترانه‌نویس، هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی است. گومز در تگزاس زادهٔ و بزرگ شد و حرفه خود را با حضور در مجموعه تلویزیونی کودکانه بارنی و دوستان (۲۰۰۲–۲۰۰۴) آغاز کرد. او در نوجوانی با بازی در نقش آلکس روسو (برنده جایزه امی) در شبکه دیزنی و در مجموعه تلویزیونی جادوگران محله ویورلی (۲۰۱۷–۲۰۱۲) جایگاه ویژه‌ای را کسب کرد.

گومز سه آلبوم با همکاری گروه موسیقی سابق خود، سلنا گومز و سین منتشر کرده‌است: ببوس و بگو (۲۰۰۹)، سالی بدون باران (۲۰۱۰)، و وقتی خورشید غروب می‌کند (۲۰۱۱)، که همه آنها در ده رتبه برتر در جدول فروش موسیقی بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده قرار گرفته و به گواهی‌های فروش طلا دست یافته‌اند. علاوه بر این، گومز سه آلبوم به عنوان هنرمند انفرادی منتشر کرده‌است: رقص ستاره‌ها (۲۰۱۳)، احیا (۲۰۱۵)، و کمیاب (۲۰۲۰)، که همه آنها به برترین رتبه بیلبورد ۲۰۰ رسیده‌اند. او موفق به کسب هشت تک‌آهنگ برتر در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شده‌است: «بیا بگیرش»، «دل اونی رو که بخواد می‌خوادش»، «خوش به حالت»، «همون عشق قدیمی»، «نمی‌تونم خودمو کنترل کنم»، «دیگه با هم حرف نمی‌زنیم» همراه چارلی پوث، «اون من نیستم» همراه کیگو، و «تو را از دست دادم تا خودم را دوست داشته باشم» که تک‌آهنگ آخری به نخستین رتبه یک او در این جدول تبدیل شده‌است.

در سال ۲۰۱۷، بیلبورد گزارش داد که گومز بیش از ۷ میلیون آلبوم و ۲۲ میلیون تک‌آهنگ در سراسر جهان به فروش رسانده‌است. گومز افتخارات مختلفی را دریافت کرده و در سال ۲۰۱۷ به عنوان زن سال بیلبورد مورد تقدیر قرار گرفت. او دنبال‌کننده‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارد و تا چندین سال در صدر بیشترین فرد دنبال‌کننده در اینستاگرام بود. از دیگر فعالیت‌های گومز می‌توان به خط تولید لوازم آرایش، خط تولید لباس، خط تولید کیف دستی، خط تولید عطر و یک شرکت تولیدی به نام جولای مون‌هد پروداکشنز اشاره کرد. او با سازمان‌های خیریه مختلفی کار کرده و در ۱۷ سالگی به عنوان سفیر یونیسف منصوب شد.

اکستازی موزیک - بیوگرافی سلنا گومز
اکستازی موزیک – بیوگرافی سلنا گومز

رقص ستاره‌ها (به انگلیسی: Stars Dance) اولین آلبوم استودیویی از سلنا گومز است که در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۳ توسط هالیوود منتشر شده است. این آلبوم با خواننده‌هایی مثل بریتنی اسپیرز مقایسه شده است که ریشه‌های موسیقی پاپ و موسیقی رقص دارد. از نظر معنی به عشق و روابط متمرکز است.

قبل از بیرون آمدن کامل آلبوم بعضی از آهنگ‌ها درز پیدا کرده یا توسط خود سلنا خوانده شده بودند، این آلبوم در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۳ لو رفت، گمانه زنی‌ها حاکی از این بود که این انتشار قبل از موعد توسط کسانی که آهنگ‌ها به آن‌ها اهدا شده، افشا شده‌اند. به همین ترتیب بعد از گذشت دو روز از این اتفاق شخص سلنا گومز در مصاحبهٔ برنامهٔ This Morning حاضر و از طرفداران خود خواست که آلبوم را در همان روز یعنی ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۳ خریداری کنند.

احیا (به انگلیسی: Revival) ششمین آلبوم از سلنا گومز است که در ۹ اکتبر ۲۰۱۵ توسط اینترسکوپ رکوردز و پالیدور رکوردز منتشر شد. در هفته اول این آلبوم با ۱۱۷ هزار فروش در جدول بیلبورد ۲۰۰ رتبه نخست را به دست آورد.

کمیاب (به انگلیسی: Rare) سومین آلبوم استودیویی انفرادی توسط خواننده آمریکایی، سلنا گومز است که در ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۰ توسط اینترسکوپ رکوردز منتشر شد. گومز اظهار داشت که این آلبوم «خاطرات او از چند سال گذشته» را بیان می‌کند. کمیاب، یک آلبوم پاپ، رقص و تندا است که با تأثیرات از آراندبی، موسیقی پاپ لاتین و موسیقی الکترونیکی آمیخته شده و به طرز ترقی، به مضامینی مانند عشق به خود، پذیرش و توانمندسازی می‌پردازد.

کمیاب توسط چهار تک آهنگ حمایت شد، در حالی که سه تک آهنگ اول به جمع ۳۰ ترانه ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسید: تک آهنگ پیشرو «تو را از دست دادم تا خودم را دوست داشته باشم» که در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد، در صدر ۱۰۰ داغ قرار گرفت و به اولین شماره یک گومز تبدیل شد. تک‌آهنگ دوم «حالا نگاهش کن» یک روز در ایالات متحده بعد منتشر شد و در ۱۰۰ داغ در رتبه ۲۷ قرار گرفت و تک‌آهنگ سوم «کمیاب» به رتبه ۳۰ رسید.

این آلبوم به‌طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدین موسیقی، که از تولید و انسجام آن استقبال می‌کردند به دست آورد، با این نظر بسیاری این رکورد را بهترین آلبوم گومز تا به امروز دانستند. با این حال، چند منتقدان ترانه‌سرایی آن را «سبک» خواندند.

اکستازی موزیک - فول آلبوم سلنا گومز
اکستازی موزیک – فول آلبوم سلنا گومز

شما میتونید تمام آهنگ ها و آلبوم های سلنا گومز رو از از سایت اکستازی موزیک دانلود کنید.

نویسنده مطلب: اکستازی موزیک

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.