بهترین فیلم های کیلین مورفی بازیگر نقش توماس شلبی

در این مطلب سعی دارم به معرفی بهترین فیلم های “کیلین مورفی” که این روزها همه او را با نام توماس شلبی برای بازی اون در سریال پیکی بلایندرز می شناسند، بپردازم.

موفق ترین فیلم های کیلین مورفی
موفق ترین فیلم های کیلین مورفی

کیلین مورفی را شاید این روزها همه با نام “توماس شلبی” بشناسند. او این شانس را داشت که با نقش آفرینی در سریال محبوب پیکی بلایندرز بیش از پیش مهارت و خلاقیت خود را در بازیگری به نمایش بگذارد. شخصیت جذاب، خلاق و منحصر به فرد توماس شلبی را در این سریال همه دوست دارند. او سر دسته باندی گانگستر و تبهکار خانوادگی است اما ابعاد دیگر شخصیت او در کنار خلافکار بودن از او یک کاراکتر دوست داشتنی ساخته است. در زیر شما ویدئویی کوتاه از یکی از محبوب ترین سکانس های سریال جذاب پیکی بلایندرز را خواهید دید:

https://www.aparat.com/v/NYQJI

بیوگرافی کیلین مورفی بازیگر نقش توماس شلبی در سریال پیکی بلایندرز

  • نام: کیلین مورفی
  • تاریخ تولد: ۲۵ می ۱۹۷۶ (۴ خرداد ۱۳۵۵)
  • سن: ۴۳ سال
  • محل تولد: داگلاس، جمهوری ایرلند
  • قد: ۱۷۵ سانتی متر
  • شغل: بازیگر تئاتر و سینمای ایرلندی
  • وضعیت تاهل: متاهل

“کیلین” در ۲۵ ماه می سال ۱۹۷۶ در کانتری کورک به دنیا آمد. در ابتدا خانواده “کیلین” که شامل سه کودک کوچکتر از او بودند، در داگلاس زندگی می کردند، اما سپس به حومه شهر بالین تمپل نقل مکان کردند. والدین خانواده “مورفی” در حوزه آموزشی کار می‌ کردند. پدر “کیلین” بازرسی در اداره آموزش و پرورش ایرلند بود و مادرش زبان فرانسه تدریس می‌کرد. پدربزرگ، عموها و عمه های او نیز به عنوان معلم مشغول به کار بودند. علاوه بر این، “مورفی” در زمینه موسیقی نیز آموزش دید. اما پس از اینکه “کیلین مورفی” با اصرار پدر و مادرش مدرسه را به پایان رساند، وارد دانشگاه تئاتر نشد، در عوض به بخش حقوق دانشگاه کورک رفت. این پسر جوان اصلا علاقه ای به وکیل شدن نداشت. اما مطالعات او درباره مقررات قانونی، برایش خسته کننده بود.

Cillian Murphy
Cillian Murphy

اما “مورفی” از قسمت تئاتر دانشگاه دیدن کرد و با لذت در نمایش ها شرکت کرد. او هر بار مهارت های بازیگری بیشتری از خودش نشان می داد. زمانی که این بازیگر جوان که چهره خوب و قد متوسطی داشت (۱۷۵ سانتی متر) توسط کارگردان های نمایش “خوک های دیسکو” (Disco Pigs) مورد توجه قرار گرفت. آنها “کیلین” را به بازی در نقش اصلی دعوت کردند. “کیلین مورفی” زندگینامه حرفه ای خود را را از این نقش آغاز کرد.

کیلین مورفی و همسرش مک گینز
کیلین مورفی و همسرش مک گینز

در اواسط سال ۲۰۰۴، مورفی با دوست دختر خود، ایون مک گینز ازدواج کرد. مک گینز هنرمندی است که در سال ۱۹۹۶ در یکی از اجراهای گروه راک مورفی، با او آشنا شد. این زوج در سات کانتری دابلین با دو پسر خود به نام‌های مالاکی (متولد ۲۰۰۵) و آرون (متولد ۲۰۰۷) زندگی می‌کنند. مورفی اغلب در داخل شهر خودش کار می‌کند و بیان کرده که به نقل مکان به هالیوود علاقه‌مند نیست. او ترجیح می‌دهد دربارهٔ زندگی شخصی خود صحبت نکند و تا سال ۲۰۱۰ در هیچ برنامه زنده گپ و گفت تلویزیونی شرکت نمی‌کرد. تا اینکه مهمان برنامه ایرلندی لیت لیت شد اما هم چنان کم حرف و محتاط بود. او اغلب به تنهایی در مراسم‌ها شرکت می‌کند. او اظهار داشته که به زندگی به شیوه افراد مشهور علاقه‌مند نیست و می‌گوید «حضور روی فرش قرمز برای من یک چالش است… و مایل نیستم بر آن فائق آیم». او زندگی شخصی حالب و محافظه کارانه ای دارد.

فیلم ها و سریال های موفق کیلین مورفی

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین فیلم های این بازیگر توانا خواهم پرداخت:

مینی سریال “مسیری که انتخاب کردیم The Roads We Take 2003

Cillian Murphy
Cillian Murphy

“مورفی” در مینی سریال “مسیری که انتخاب کردیم” (The Roads We Take) دعوت شد. این فیلم نقطه عطفی برای حرفه او بود و در شبکه BBC پخش شد. اگرچه “مورفی” به عنوان یک بازیگر ایرلندی باید سخت روی لهجه انگلیسی خود کار می کرد تا در نقش رمانتیک یک اشراف زاده بازی می کرد.

این مجموعه بسیار موفقیت ‌آمیز بود، و این بازیگر دور تر از مرز ایرلند شناخته شد. به احتمال زیاد، این نقش او بود که کارگردان مشهور “دنی بویل” را واداشت تا “کیلین مورفی” را برای بازی در فیلم مهیج “۲۸ روز بعد” (۲۸ Days Later) دعوت کند.

فیلم چشم قرمز Red Eye 2005

Red Eyeلین مورفی در فیلم
Red Eyeلین مورفی در فیلم

فیلم مهیج “چشم قرمز” (Red Eye) نیز موفق بود. در این فیلم مهیج، “مورفی” نقش “جکسون ریپر” یک جنایتکار واقعی با ظاهری فرشته گونه را بازی کرد. “ریچل مک آدامز” همبازی “کیلین” در این فیلم بود.

فیلم آفتاب Sunshine ۲۰۰۷

کیلین مورفی در فیلم آفتاب
کیلین مورفی در فیلم آفتاب

سال ۲۰۰۷ برای این بازیگر سالی پر از موفقیت و  نقش های برجسته  بود. در این سال بود که فیلم مهیج “آفتاب” (Sunshine) منتشر شد. در این فیلم، “مورفی” به عنوان شخصیت یک فرد فیزیکدان که در حال نجات دادن سیاره بود، ظاهر می شود.

سال ۲۰۵۷ است و کره زمین در معرض تهدیدی بزرگ قرار دارد. خورشید مانند گذشته قادر به گرم کردن کره زمین نیست و از این رو ادامه زندگی انسان‌ها نیز با خطر مواجه شده‌است. تنها یک راه امیدبخش برای تغییر وضعیت باقی مانده‌است و آن سفینه فضایی «ایکاروس ۲» است که به سوی خورشید می‌رود. هدف این مأموریت افزایش فعل و انفعالات درون خورشید به وسیله کلاهک‌های هسته ای است تا با بازفعال نمودن انرژی انفجارهای خورشیدی، زمین را از مرگ نجات دهند.

فیلم تلقین 2010

در سال 2010 “مورفی” در پروژه بعدی “کریستوفر نولان” شرکت کرد: فیلم “تلقین” (Inception) که در آن لئوناردو دی کاپریو نقش اصلی فیلم را به عهده داشت. این فیلم حدود ۸۰۰ میلیون دلار خرج داشت و به عنوان یکی از بهترین فیلم ها شناخته شد. “مورفی” نقش رئیس یک شرکت مالی قدرتمند به نام “رابرت فیشر” را که هدف جاسوسی به نام “کاب” شده، ایفا می کند.

کلام آخر

و در آخر “کیلین” در سال ۲۰۱۳ تهیه کنندگی سریال جذاب“پیکی بلایندرز” (peaky blinders) را بر عهده گرفت و نقش اصلی آن- رئیس گروه گنگستران “توماس شلبی”- را نیز بر عهده گرفت. این نقش باعث شد که کیلین مورفی بیش از پیش به عنوان یک بازیگر خلاق، توانا و جذاب شناخته شود. نظر شما درباره این بازیگر موفق ایرلندی چیست؟ کدام یک از فیلم های موفق او را دیده اید؟ و کدام یک از فیلم ها و سریال های او را بیشتر از همه دوست داشته اید؟ نظر خود را با من و سایر همراهان ویرگول درمیان بگذارید.

منبع: ویکی پدیا

نویسنده مطلب: Sara Kamali

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.