وقتش رسیده که شما هم پولدار شوید!

فقط کافیست عبارت “پولدار شدن” را در گوگل سرچ کنید تا با انبوهی از آسان‌ترین راهکار­ها مواجه شوید. امروزه راه‌­های قانونی زیادی برای پولدار شدن در فضای مجازی و غیرمجازی وجود دارد.

با این وجود اختلاف زیادی بین تعداد ثروتمندان و کسانی که تنها آرزوی ثروتمند شدن دارند، وجود دارد. چرا که مسیر رسیدن به ثروت سختی­‌های روحی و فکری زیادی دارد و ممکن است شرایط خیلی مساعد نباشد.

غلبه بر شرایط سخت است ولی به‌نظر ما مشکل اصلی جای دیگری است. ممکن است کسی در زمان مناسب، در مکان مناسب قرار داشته باشد، شرایط هم به نفعش باشد ولی باز دست‌به‌کار نشود. پس از کجا باید بفهمیم که آماده پولدار شدن هستیم یا نه؟

برای پاسخ به این سوال، به دنبال این ۷ نشانه در خود باشید:

۱. می‌­توانید تعریف خوبی از “ثروتمندی” ارائه کنید

در اولین قدم، باید بدانید که دقیقا منظورتان از ثروتمند شدن چیست. بیشتر افراد نمی­‌خواهند به اندازه‌­ی بیل گیتس پولدار شوند ولی هدف دیگری را هم برای خود تعیین نکرده‌­اند. هر چه واضح‌­تر واژه‌­ی ثروتمند را تعریف کنید، هدف برایتان قابل­ لمس­‌تر می­شود و انگیزه و حرکت بیشتری در شما به وجود می‌­آید. همچنین زمان رسیدن به هدف قابل پیش‌­بینی­‌تر می­‌شود.

۲. می‌توانید از راحتی خود دست بکشید

پروسه‌ی پولدار شدن اصلا آسان نیست. قطعا سختی­‌هایی مثل سر­و­کله زدن با افراد آزاردهنده، یادگیری مهارت‌های جدید برای ارتقای سطح خود یا ورود به اجتماعات جدید و ناآشنا در انتظار شما­ست. حتی اگر بخواهید با انجام کار­های مورد­علاقه‌­تان پولدار شوید، باز هم متحمل سختی‌­هایی خواهید شد. اگر نمی‌توانید از راحتی­تان بگذرید پس آماده‌­ی پولدار شدن نیستید!

۳. آماده‌­ی خطر کردن و پذیرش هر خسارتی هستید

بزرگ‌ترین دستاورد­ها، معمولا با بزرگ‌ترین شکست­‌ها، خطرات و خسارات به دست می­‌آیند. تنها کافیست زندگی‌نامه افراد موفق را بخوانید تا به انبوهی از این مثال­‌ها برسید. رسیدن به استقلال مالی، مستلزم ریسک‌پذیری حساب­‌ شده و آمادگی برای چالش‌­ها و شکست­‌های احتمالی است. معمولا افراد از شرایط غیر­قابل کنترل وحشت دارند پس شرایط را با پیش­‌بینی آسیب­‌های احتمالی و راه­‌حلی برای آن­‌ها کنترل کنید.

پیشنهاد مطالعه: پس‌انداز کنید، سرمایه‌گذاری کنید، ریسک کنید

۴. آماده‌­ی شروع زندگی‌­ متفاوتی هستید

اگر می­‌خواهید پولدار شوید باید مثل فقرا زندگی کنید! اغلب اینگونه فکر می‌کنند که ثروتمندی، آغاز زندگی تجملاتی است ولی ثروتمندان از همه بیشتر صرفه‌­جویی می­‌کنند. پس‌­انداز کردن و سرمایه­‌گذاری هوشمندانه به جای خرج‌های بیهوده چیزی است که انسان‌­ها را ثروتمند می­‌کند.

۵. به حرف مردم توجه نمی­‌کنید

به محض اینکه درآمدتان بالا رفت حرف و حدیث‌­ها شروع می‌­شود. ممکن است مردم به شما حسودی کنند، فکر کنند دیگر آدم سابق نیستید، از شما تقلید کنند یا روابط­شان را با شما کم کنند. ثروت، دوستان واقعی­تان را معلوم می­‌کند و ممکن است روابط­تان را خراب کند.

ترس از اینکه ثروت ممکن است شما و دور­و­بری‌­هایتان را تغییر دهد، می­‌تواند مانع حرکت­تان به جلو شود. تا زمانی که این افکار را دور نریزید نمی‌­توانید به استقلال مالی برسید.

مسئله “سبک زندگی” هم مطرح است. ثروتمندان بیشتر از بقیه مطالعه می‌کنند، کمتر از یک ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌­کنند و به جای پرسه زدن در اینترنت، کار می­‌کنند. این بدان معناست که آن­ها کمتر از بقیه وقتشان را هدر می­دهند، نه اینکه از زندگی­شان لذت نمی­‌برند.

پیشنهاد مطالعه: پول چگونه روی رفتار افراد تأثیر می‌گذارد؟

۶. از اوضاع کنونی خسته شده‌­اید

ممکن است چون اوضاع­ آنقدر­ها هم بد نیست به فکر پولدار شدن نیفتید. یا حتی ممکن است شرایط خوبی نداشته باشید، ولی به هر حال تغییر هم کار راحتی نیست! اگر از اوضاع خود خسته شده‌­اید پس حالا بهترین زمان برای شروع است.

۷. مثبت فکر می­‌کنید

بدبینی و افکار منفی انگیزه انسان را برای پولدار شدن از بین می­‌برند. حتما کسانی را می‌­شناسید که مشکلات مالی زیادی دارند ولی هیچ حرکتی نمی‌کنند و فقط انرژی منفی می­‌دهند. اگر می­خواهید پولدار شوید به جای ارتباط ­با چنین افرادی، با کسانی که انرژی مثبت بیشتری می­‌دهند معاشرت کنید.

ثروتمندان خود را باور دارند، امیدوارند و در تماس با افراد و محیط­‌های مثبت هستند.

اکنون می­‌توانید بگویید که آماده ثروتمند شدن هستید یا هنوز باید روی خودتان کار کنید!

مطالب مشابه: چگونه پولدارها پولدارتر می‌شوند؟

چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟

با ما در سایت علف خرس همراه باشید تا با آموزش مالی از سنین پایین نیز آشنا شوید!

نویسنده مطلب: علف خرس

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.