بیوگرافی کامبیز طارمی قهرمان رشته دومیدانی

مصاحبه اختصاصی سایت تک دیل با جهان پهلوان کامبیز طارمی( قهرمان پارادومیدانی )

در خدمت قهرمان جهان کامبیز طارمی هستیم ، ورزشکار پارادومیدانی که اخیرا اولین مدال طلای خودش را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان هرمزگان اهدا کرده است.

آقای طارمی متولد چه سالی و کجا هستید؟

باسلام و عرض ادب خدمت شما و تمامی مردم ایران ، بنده متولد بیست و سوم تیر سال شصت و هفت هستم، متولد بندر عباس و در یک خانواده سطح پایین به دنیا آمدم که شکر خدا، خداوند کمک کرد و الان سطح خانواده بسیار بالا رفته از نظر مالی.

آقای طارمی از زندگی ورزشیتون برامون بگید و اینکه از کجا شروع کردید؟

من دقیقا 9 ساله بودم که از مدرسه استارت دومیدانی را زدم . معلم ورزش ما آقای آرانی بودند که زیر نظر ایشان ما در مدرسه تمرین می کردیم تا اینکه در یک مسابقه ایی در مدارس شرکت کردم که بعد از آن منو به هیات دومیدانی معرفی کردند و بعد از آن بنده کلا به این رشته علاقه مند شدم و تمامی مسابقات را در حد توانم شرکت کردم که تا الانم خداروشکر مدال هایی که کسب کردم حاصل این انتخاب درست مسیر در کودکی بوده . از سال 84 – 85 به مسابقات قهرمانی کشوری رفتم که برای اولین بار در قالب مسابقات مهم بنده مقام چهارمی را کسب کردم و در همان دوره در یک رشته دیگر مقام سومی دست پیدا کردم از سال 85 به این ور نقطه ی عطف زندگی ورزشی بنده شروع شد و تا بحال همیشه به سکوی اولی ، دومی و سومی مسابقات دست پیدا کردم.

از کی به عضویت تیم ملی در آمدین؟

از سال 1385 تا به حال هم عضو تیم ملی هستم .

آقای طارمی به جز ورزش در شغل دیگری هم مشغول به کار هستید؟

بله من کارمند قراردادی شرکت توزیع برق هستم.

از مدال های خود بگویید، تا بحال چه تعداد مدال دریافت کرده اید؟

اولین مدال جهانی من سال 2009 بود در مسابقات تونس.

این همین مدال اهدایی شماست برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد؟

بله همین مدال است که برای من بسیار ارزشمند است زیرا اولین مدال جهانی من است . در همان مسابقات تونس دوتا طلای جهانی دیگر گرفتم.

مسابقات جهانی سوئد بود که اعزام شدیم و 15 روز مانده بود به مسابقات که آپاندیس عمل کردم ولی بعد از عمل خودم رو به مسابقات رساندم و توانستم 3 تا مدال برای کشورم کسب کنم.

در مسابقات جهانی ایتالیا در سال 1390 دو مدال برنز گرفتم یکی در رشته صد متر با ثبت رکورد 11 ثانیه و 15 صدم ثانیه و دومی هم در رشته ی 200 متر با ثبت رکورد 23 ثانیه و 27 صدم ثانیه سوم شدم و مدال برنز را دریافت کردم.

قهرمانی کشوری زیاد گرفتم تا 2017 که مسابقات قهرمانی جهانی بود در تایلند که یک مدال نقره گرفتم.

انگیزه خودتان را از اهدا کردن این مدال را به ما بگویید؟

من دغدغه ی کار خیر دارم، کار بسیار جذابی است که به واسطه ی یک مدال، چندین زندانی بتوانند به آغوش گرم خانواده هایشان برگردند. فکر نمیکنم لذتی بالاتر از این باشد که انسان بتواند گرمایی به خانواده ها ببخشد.بنده در عرصه های دیگر هم سعی میکنم به مردم کمک کنم که این کمک کردن به مردم باعث می شود که من با خیال راحت شبها بخوابم.

خاطراتی از این مسابقات دارید که شنیدنی باشه ؟

ادامه ی این مصاحبه را در سایت تک دیل مطالعه نمایید

مزایده بزرگ آنلاین

نویسنده مطلب: تک دیل

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.