تیتر نامربوط

سایت رادیو فردا برای انتشار خبر برکناری نخست‌وزیر کره جنوبی از سوی رئیس‌جمهور این کشور، از تیتر «نخست‌وزیر کره جنوبی حدود یک‌هفته پس از سفر به تهران برکناز شد» استفاده کرده‌است.

با خواندن تیتر، بلافاصله به ذهن خواننده خطور می‌کند که برکناری نخست‌وزیر، با سفر حدود یک‌هفته پیش او به تهران ربط مستقیمی وجود دارد، در حالی که وقتی بدنه خبر را می‌خوانیم متوجه می‌شویم که هیچ ارتباطی بین آن سفر و این برکناری نیست، و علت این برکناری شکست حزب نخست‌وزیر در انتخابات محلی بوده است و این کار در جهان سیاست یک کار متداول است.

از طرفی انتخاب عکس خبر برکناری نخست‌وزیر کره جنوبی که عکسی ار سفر ایشان به تهران است، خلاف اصول حرفه‌ای انتخاب عکس است. عکس این خبر باید عکسی از نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور کره جنوبی یا عکسی دست‌کم در این کشور باشد. اگرچه توضیحاتی در ادامه خبر درباره سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران در سایت رادیوفردا هست که عکس را توجیه می‌کند، اما توضیحات هم اضافه هست و هیچ ربطی به اصل خبر ندارد.

قصد ارزش‌گزاری اطلاعات خبر یا قضاوت سوژه را ندارم، و این مطلب فقط یک نقد رسانه‌ای از منظر سواد رسانه به مطلب رادیو فردا بود.

نویسنده مطلب: علی مصلحی

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.